Penerapan Video Pembelajaran Berbasis Animasi 2D Dasar Desain Grafis Menggunakan Aplikasi Corel Draw Untuk Meningkatkan Kemampuan Kognitif Siswa Application Of Basic 2D Animation-Based Learning Video For Graphic Design Using Corel Draw Application To Improve Student’s Cognitive Abilities

Main Article Content

Veronica Kristiani

Abstract

Education is a place to change attitudes or a place to hone abilities from the teraching and training received, but it cannot be denied that students’ cognititve abiities are still lacking. The aim of this research is to determine the result of implementing basic 2D animation-basic learning videos for graphi desing using the Corel Draw application to improve students’ cognitive abilities. Data is collected through the systematic literature review (SLR) method by identifying, evaluating and interpenting all research that is relevant to the problem formulation or topic area being researched. From the result obtained, it can be concluded that students’ cognitive abilities can incrase by using Corel Draw.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Kristiani, V. (2024). Penerapan Video Pembelajaran Berbasis Animasi 2D Dasar Desain Grafis Menggunakan Aplikasi Corel Draw Untuk Meningkatkan Kemampuan Kognitif Siswa: Application Of Basic 2D Animation-Based Learning Video For Graphic Design Using Corel Draw Application To Improve Student’s Cognitive Abilities. Bitnet: Jurnal Pendidikan Teknologi Informasi, 9(2), 89–95. https://doi.org/10.33084/bitnet.v9i1.6385
Section
Articles

References

Burhanuddin, Auliya. & Arumi, Ratna, Endah. 2018. Peningkatan Kreativitas Siswa Sekolah Menengah pertama Dengan Pelatihan Corel Draw.

Etriyanti, Endang., Apriadi, Deni., Alfiarini., Kesuma, Di, Hendra., Yanto, Robi. 2022. Pelatihan Aplikasi Corel Draw Dalam Pneingkaan Hardskill Siswa Menghadapi Duni Kerja.

Indy, Ryan dkk 2019. Peran Pendidikan Dalam Proses Perubahan Sosial Di Desa Tumaluntung Kecamatan Kauditan Kabupaten Minahasa Utara. (Jurnal Pendidikan Vol. 12 No 4 Desember 2019).

M, Muis Abdul Anshari. Nursyamsy. Eektivitas Penerapan Aplikasi Corel Draw Dalam Meningkatkan Kemampuan Membuat Desain Pada Mata Pelajaran Tik Siswa SMA Negeri 1 Baraka.

Pramuaji, Alfiyanto. 2017. Pengembangan Media Pembelajaran Interaktif Pada Materi Pengenalan Corel Draw Sebagai Sarana Pembelajaran Desain Grafis Di SMK Muhammadiyah 2 Klaten Utara.

R, Daniel, Putra. 2016. Panduan Praktis Dan Jitu Jago CorelDraw X7. Cirebon: CV. ASFA Solution.

Syamsiyah, Nur. & Setiawan, Ifan. 2021.Penggunaan Aplikasi Corel Draw X7 Sebagai Media Pembelajaran Teks Biografi Mata Pelajaran Bahasa Indonesia Di SMA.

Sarinastiti, Rafika, Annisa., & Sugiyem. 2018. Efektivitas Pembelajaran Pembuatan Desain Grafis Dengan Menggunakan Corel Draw Pada Mata Pelajaran Cetak Saring Di SMK Negeri 5 Yogyakarta.

Saputra, Eka, Riski., Kurniawan, Wahyu., & Hadi, Samsul. 2022. Peningkatan Kemampuan Desaini Grafis Dengan Corel Draw Pada Siswa XI Multimedia SMKN Kebonagung.

Sila, Nyoman. & Budiarta, Made, Gusti. 2022. Pemanfaatan Aplikasi Corel Draw Sebagai Media Pembelajaran Pada Kuliah Desaini Komunikasi Visual Prodi Pendidikan Seni Rupa UNDHISKA. (Jurnal Pendidikan Seni Rupa Undiksha).

Wahyuni, Tri. 2018. Pengembangan Media Pembelajaran Corel Draw Pada Mata Pelajaran Multimedia Kelas XI TKJ Di SMK Piri Yogyakarta.

Widodo, Ari, Setyo, Bagas. 2021. Pembelajaran Desain Grafis Menggunakan Aplikasi Corel Draw Untuk Meningkatkan Keterampilan Vector Siswa Tunarungu Di SLB Negeri Pandan.